Het project scenarioleren: het geïntegreerd leren op basis van kennis, vaardigheden en attitude binnen een realistische beroepssituatie..

In een virtuele zorginstelling wordt gewerkt met digitale poppen die vanuit een centrale regiekamer worden aangestuurd. Tijdens de praktijklessen worden diverse situaties en (technologische) ontwikkelingen ingezet om de studenten beter voor te bereiden op de beroepspraktijk. Binnen het project worden diverse scenario’s uitgeschreven en uitgevoerd. Zowel individueel als in groepsverband vinden nabesprekingen plaats. Een belangrijk leereffect is dat studenten zo inzicht krijgen in hun eigen handelen op de zorgvrager.

Daarnaast wordt gebruik gemaakt van beeldend trainen. Uitgangspunt is hierbij concreet praktijkvraagstuk waarover een interactieve sessie rondom een multitouch beeldtafel wordt gedaan. Aansluitend vinden oefeningen plaats om tot verbetering van de werksituatie te komen.

Meer informatie:

Hans van Agtmaal,
projectleider

0165-590800
h.vanagtmaal@rocwb.nl

x

Wij gebruiken cookies om u de beste online ervaring te bieden. Door akkoord te gaan, accepteert u het gebruik van cookies in overeenstemming met ons cookiebeleid.

Ik accepteer Ik weiger Privacycentrum Privacy-instellingen Meer informatie over ons cookiebeleid